onsdag, januari 28, 2009

Mammor är bäst

De är konstigt hur annorlunda man blir när man bor med någon i samma ålder. När jag bor med mamma känns allting självklart. M laggar mat, M städar, M tvättar, M handlar & M ger pengar. När man inte bor så mycket med henne förstår man hur det är att göra de mesta själv.
Jag har mognat en hel del nu när jag inte bor så mycket med M. Jag lagar mat, och oftast nyttig sådan! nu sitter jag och tänker på att jag måste gå upp tidigt i morgon och göra iordning mellanmål/middag tills i morgon. Jobbigt dehär med allt tänkande. Jag tänkte göra iordning en baugette med sallad och lite skivad frukt till middag i morgon! kanske inte det bästa men man klarar sig iallafall tills man kommer hem.
M har alltid tjatat på mig att inte köpa mat ute om jag har någon aktivitet efter plugget, Men äntligen har jag insett hur mycket bättre det är att ta mat hemmifrån!
Allt blir så mycket dyrare när man inte är med M, Man tänker att "jag kanske inte ska äta ute idag idgen utan jag gör iordning något jag har hemma och tar med mig!" dett rodde jag aldrig skulle komma ur min mun, men vart efter man blir äldre förstår man att det är livets gång.
Man kan inte leva bortskämd hela livet utan man måste lära sig stå på egna ben och ta hand om sig själv.
Därför tänker jag ge min mamma en bamse kram nästa gång jag träffar henne, Bara för att jag nu har insett hur mycket hon faktist gör/gjorde hemma.
Jag älskar dig mamma, för att du hjälpt mig bli den jag är i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar