söndag, januari 18, 2009

Norrköping!

jadu, Den här dagen har vart trevlig, men fan va trött jag har vart!

Det började med att vi somnade vid 4 efter en skojj kväll, Sedan ringde klockan kvart över 7 och det var dags att kliva upp.
Gick ut och mötte mormor i bilen och åkte sen hem och hämtade mamma i barkarö. Sen bar de iväg till Norrköping! Idag var första gången på länge som vi inte körde fel inne i Norrköping.


Vi åt god mat, fikade och firade Hannahs 15 års dag och min 17 års dag! Jag fick 500 kr och en swe street tjock tröja av kusinerna, Mycket Välbehövligt! =) ett litet steg närmare Europa!

På vägen hem från norrköping skulle vi stanna och tanka, och jag går snällt ut och ska hjälpa mormor att betala med kortet (hon är för seg för att fatta hur det fungera) och de första hon gör är att ryta "ja kan själv", så jag gick in och satte mig i bilen igen. ca 4 sekunder senare går hon fram till mamma och övertala henne att hjälpa till istället för att jag inte kan nånting enligt henne. Ibland vill jag bara skrika åt henne, och jag kan säga att jag blev ju inte bara lite arg, men mamma övertalade mig att vara lugn.


Haha, en sak till, min mormor är en sådan kvinna som tycker att alla ska lyda lagen till pungt och pricka, utom hon själv. Så hela vägen hem från norrköping satt hon och klagade på mamma för att de gick 4 km för fort. Sen när vi väl var hemma och hade lämnat av mamma, så de första hon gör är att på den första 70 km/tim vägen vi åker på så kör hon lite för fort! närmare bestämt i 110 km/tim . och efter de så kom den efterlängtade 50 km/tim vägen, tror ni att hon saktade ner eller? nej. Vi hade fan kunnat döda någon! och de enda hon säger är : "Det är något fel på fartmätaren, så sakta som jag kör så är det omöjligt att den visar rätt". jag bara satt och små skrattade åt min blåsta mormor resten av resan.

Pussar på Nosen!



-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar